May 6, 2009

Selamat tinggal Puting....

Puting semasa anakku kecil engkau membantu..tetapi bila mereka besar engkau menghantuiku...

Untuk setelah 3 thn..akhirnya suami aku dapat merelisasikan impian aku untuk memberhentikan ketagih puting anak aku Danial.Bagaimana caranya?
Masa tu aku sibukstudy untuk exam..then aku dengar dia ngan anak aku make a deal."klu danial buang puting ,papa bawa danial pegi beli air a'pink' its mean his favourite drink dutchlady strawberry..So that night, dia bawa anak aku gi 7E naik motor, mula2 bawa danial..lepas tu balik ambil akish..maklumlah laki aku ni jenis yg patuh pada peraturan.kedai sekangkang kera pun mesti ikut peraturan.At first aku cuak gak, sbb takut nnt mlm dia nangis .then habisla aku mcm mn nak study..
Ah ,aku nbuat tak tau je la.lantak ,janji jgn ganggu aku..banyk lagi aku tak study ni..
Bila nak tido, danial mula resah dan buat perangai.tapi psiko Ajak memang kuat..dia ble handle..klu aku ,dah aku serahkan puting Danial malas aku nak dgar dia nangis..Bila diperhati 3 hari juga Danial buat perangai cari puting dia tapi kami tetap dgn ketegasan ,mesti berhentikan dia dari putingnya,walaupun kekadang kesian tengok dia mcm tak keruan jadinya..nasib baik ada Game Boy yg ble la serba sedikit alih perhatian dia ..Akhirnya usaha Ajak berjaya..Danial kini telah tinggalkan dunia putingnya dari hidupnya..
Alhamdulillah..So untuk pengajaran ,kita perlu tegas dengan pendirian kita jika mahu mendidik anak2..
dan yang tinggal kini..macam mn nak bagi danial Aktif mcm balqis kerana asyik menghadap Game dan TV aje..
Arghhhh!!!!!

0 comments:

Post a Comment

Term of Use