October 10, 2009

Gembira,takut dan cemas...16 Syawal 1430H

4 Oct 2009, merupakan tarikh ygtlh ditetapkan oleh hosp. utk aku daftar masuk. Dan pada 5 Oct 2009 adalh tarikh genap kandungan aku 38 mggu.So for plan ceaser,tarikh inilah yg akan menjadi tarikh lahir kepada anak aku..
Mula Cerita:
Jam 12.30tgh aku dan suami dah tiba di hosp..tapi tdk seperti hari lain,hari ni aku rasa sedikit cemas dan panic.sampai aku ambil panadol krn takut demam plak. Sesampai kat hosp. aku x ble reg. lg krn katil masih full.so dia suruh kami pg jln2 dulu..nak pegi mn ye?disebbkn berdua je ,so kitorng pg Alamanda utk menikmati juadah tgh dan melepak2..
Kul 3.00ptg baru hosp.call aku dan suruh aku checkin.
Doct. berila aku sedikit ceramah regarding on their procedure on me n adice aku utk puasa start from 12 midnight.So aku apa lagi..bantai apa yg ada sblm jam 12.

5Oct 2009

Aku smakin panic cos giliran utk masuk OT pun aku x th.dan setahu aku utk hr itu shj ada 7 org yg menunggu utk masuk OT x termasuk case emergency.
Aku suruh ajax dtg awal supaya dpt teman aku.At last kul 10.30 pg,aku diberi baju utk preparation ke OT.Jantung aku mcm nak terhenti krn takut sgt.Tgok muka ajax pun mcm pucat semacam je..
Rupa2nye apa yg aku takutkan memng menjadi kenyataan..
Bermula dgn masalah utk membius aku,entah berapa kali aku dicucuk utk mendapat tempat yg sepatutnya..ble tgok pada bekas total tempat cucuk adalah 7 bekas..bayangkan..
Lepas tu masa mereka nak cari tempat baby..aku dgar doct. ckp mcm ada problem sehingga seorng doctor pakar dari bilik yg lain terpaksa dipanggil..masa tu yg terbyg hanyalah..dpt hidup lagi atau x aku ni..ya allah..
aku nampak segala apa yg mereka buat pada perut ku..dan hampir 1 jam (12tgh)baru aku nampak baby keluar..alhamdulillah.
Masa tu doct. ckp itu baru 50% je..dan dia suruh aku bertahan..apa yg aku rasa ms tu seperti ubat bius dah nak habis..aku mcm hampir ble rs apa yg mereka lakkan..aku nmpak mcm2 isi perut ku..arghhh..takut nyer..hanya allah yg tahu..aku hanya mampu berzikir je..ble dia bagi anak utk aku lihat dan cium ms tu seronok lah sket..
aku juga dikatakan hilang bnyk darah..so,2 pain drh tlh disediakan utk mnuggu ms utk dimasukkan.tp entah mcm mn ,x pula dimasukkan.aku bukannya phm sgt bhs doct2 tu ckp..bhs sains la katakan..
Tepat jam 1.30, urusan menjahit smua bhg pun selesai..aku pun dibawa keluar.Ajax, dah menunggu utk mengiringi aku bersama ke wad..
Aku tak dibenarkan bangun ,mkn dan minum selama 6 jam lagi..bayangkan lah aku punya haus ms tu...
Setelah mengharungi 3 hari pertama yg menyakitkan dan memerlukan sokongan teramat sgt dari suami tercinta utk duduk,bangun, jln dll kini alhamdulillah aku dah blh lakukan semua itu dgn sendiri walaupun secara perlahan2..
Aku dibenarkan keluar pada hari ketiga, tetapi masuk semula pada hari kelima kerana baby ada masalah kuning(jondis) sedikit..
Thanks for every body who pray for me ..and for my beloved husband which help me much when I need You.This might be your last experience but memories never end...

So nanti aku akan upload,gambar apa yg patut utk kenangan...to be cont....

1 comments:

the hasyims said...

kak ina...
mmmm... ngerinye... bile baca cucuk bius x dapat2... lagi pulak ade 7 bekas... nyilu rase...
hai... takut pulak nak bersalin nanti...

Post a Comment

Term of Use