April 11, 2010

Tenang kembali

Almost two weeks hidup aku bergelora dgn macam2 perkara especially regarding on my work and study.Mana tak nye, sepanjang minggu ini lah 3 project which each of it contribute 20% from overall marks aku kena completekan.Kolej lak, our External Verifier will visit on 14 April.Tau ler ..klu dia dtg tu of cos nak tgok segala documentation is on standard and ms ni ler kitorang akan dihempap dgn assignment student dan fail2 4" tu..tak lari juga dgn aktiviti dan replacement working days on Saturday ..

Routine aku sepanjang minggu ini ..waktu keja klu ada sela masa search any related info and simulator for my project..Yg jadi masalah besar adalah untuk menginstall simulator2 yg nak digunakan.Mcm2 requirement, ada yg nak LINUX as its platform,yg nak tukar environment sana sini..dan mcm2 dugaan lagi..Tak cukup dgn itu, bila report dah aku siapkan sepanjang mlm sampai tak tidur..ble kena quarantine la plak oleh antivirus cos suspect of malware..dah hilang plak...mau tak menitis air mata ....
NAmun, aku berterima kasih terhadap student2 aku yg bnyk membantu aku sepanjang proses menyiapkan project aku ni...tak disangka..ramai yg berbakat besar rupa2nya...Sharing Is CAring..
Banyak yg aku terpaksa ketepikan sepanjang minggu ini termasuk...enjoy pada b'day aku dan join balqis on her sport day..selain itu masa aku bersama keluarga juga kurang..aku kuar pagi dan balik malam..anak2 smua dah tidur..tak sempat nak jumpa..pity them ..especially my little one..
Aku tak rasa aku stress mcm ni sms aku degree dulu, mungkin ms tu aku tak matang..dan tak rasa bebanan bekerja dan belajar..kini aku rasa sgt teruja utk membuat kedua2nya dgn bersungguh2.At the same time, keadaan ini mengajar aku menghargai setiap detik waktu yg aku ada..aku menjadualkan diri aku dgn sebaik mungkin..and its work!!
Now ,all project aku dah submit, even I'm not satisfies 100% but I really learn something from it cos I did it myself..Yeahhhh!!
Now , I should concentrate on the EV visit and the exam which will be held on the next 2 week ..
It might be challenge experience to me ,but I still have an ambition to continue my study until PhD somewhere out frm M'sia..Insyaallah....

5 comments:

ajaxs said...

ha... klu nak belajar smp luarnegara kn cr negara yg bole p ngan kapal laut jer xmau ngan kapal terbang...

Zliena said...

Itu papa mau cari minah indon ble la...kita gi Arsenal nak???

Anonymous said...

Good Luck untuk Master dan suatu masa nanti phd.
Jangan putus asa. Anda sudah melakukannya dan hanya sedikit masa lagi anda bergelar Zliena, Msc

Zliena said...

Who ever you r anonymous..Really appreciate for your wish..Thank you

Anonymous said...

Just regards me as friend from cyber world.
Keep up good work. Finish your work.
Gain MSc.

Post a Comment

Term of Use