September 20, 2009

Suasana menjelang aidilfitri

Pada tahun ni ,aku menyambut raya dirumah mertua aku,iaitu di Pt.Hj Ali B.Pahat.
So kat sini aku sertakan sedikit gambar beberapa aktiviti mlm raya yg penduduk sini akan lakukan...Kata hubby aku ini tradisi di sini,so kita tgok je la yer tradisi meka ni..tahun dpan tempat aku plak..nnt aku bg tau apa tradisi di tmpt aku plak. Layanzzz...


Bermain Meriam Besi sememangnya tradisi disini. Mereka akan buat didepan surau dimana umah mertua aku hanya melintas jalan saja dari tempat tu..
Bengang memang bengang sbb sampai jam 5 pagi dok bising..tapi apa ble kata..TRADISI......

Tunggu dan lihat je la....










Anak2 aku plak hanya bermain bunga api je la...itu je pun yang aku benarkan pun..tak nak la mewarisi kegiatan papa depa plak nnt mcm kat atas tu..hehehhe








0 comments:

Post a Comment

Term of Use