December 28, 2010

Memupuk semangat bersukan dan cintakan Negara..

DSC_0176


DSC_0188



Perghhh...tajuk post kali ni tak hengat..Secara tersiratnyer memang itulah hasrat aku dan suami..ingin memupuk semangat bersukan (aktif like mama & papa) dlm diri anak2 kitorang.Harap2 tak asik dok mengadap game dan komputer je ..(hidup biar seimbang,jgn banyak bersembang...hehe).oleh dgn sbb itu, kitorng sanggup ber`jem`..dan berjalan berbatu2 untuk sampai ke stadium yg sesak teruk hari tu...sampai ada org tu muka hangin jer..sbb aku sempat lagi nak gi shopping sblm gi stadium...hehehe

Dalam diam tak diam..(imbas kenangan lalu...) rupa2nyer...aku dan suami dah banyak menonton perlawanan bola sepak semenjak kami bercinta dulu..heheh..masa tu gi tgok bola naik motor ..tak silap aku MU vs M'sia..tiket mahal tu..RM50 (klu x silap ler) so kami kekalkan kemesraan dulu hingga kini, cuma la ni dah ada bodyguard.Antara perlawanan yg kitorng dah tgok.."m'sia Vs Thai""Msia Vs China" "M'sia Vs Indon (dulu)"Msia Vs MU","Msia Vs Viet" dan yg baru2 ni skali..Mungkin ada yg tertinggal..lupa plak tiket simpan kat ner.

Aku tak rasa ini merupakan aktiviti buang masa,kerana bg aku (pendpt aku la..klu salah,korang punya pasal ler...hehe) masa yg dihabiskan bersama keluarga adalah masa yg sangat berharga..cuma bagaimana kita menghabiskannya itu merupakan satu variasi dlm kekeluargaan supaya ianya tak nampak jemu dan kosong..atau sekurang2nya..aku mempunyai sesuatu untuk diceritakan pada mereka dan anak2 mereka kelak..(pergh..jauh lagi tu...huhu)
Lagipun, pendekatan kita dgn anak2 perlu akrab..mengikuti masa perkembangan mereka sgt penting supaya tidaklah tiba2 kita kata" tak sedar tak alih2 anak2 dah besar..."masalah besor tu..dan juga menghormati minat mereka (dan minat pasangan kite...supaya lebih mesreee mmmm..muah..muah) sejajar dgn umur mereka adalh benda yg sangat mereka hargai..supaya tak timbul kata2 " asik pegi tempat/tgok citer/makan/buat/ dll yg papa dan mama suke je..." (hehe..mcm pernah kudengar jer..tapi di mana yer..)
ceh..ceh..dah jadi motivator lak aku ni..tapi apa yg aku tulis bukanlah rekaan..ianya memang tertulis dlm buku untuk perkembangan sihat anak2 dan kekeluargaan..tu r..lain kali bnyk membaca buku kekeluargaan mcm aku..
mmg aku agak concern sket akan hal spt ini ..sebb aku berhadapan setiap hari dgn sikap remaja masa kini.Dari percakapan, cara hormat, pakaian,fesyen,sikap dan mcm2 lagi..mmg aku akui zaman dah berubah.Banyak yg perlu kita beri perhatian ..nak cakap lebih pun takut rasanye..so faham2 je la..buatlah apa yg terbaik utk mereka dan sebagai ibu bapa kita dah tak boleh mementingkan diri sendiri..Jangan menyesal kemudian...Namun sekiranya dah berusaha serahkan pula ketentuannya pada tuhan....amin...wabillahitaufik walhidayah,wassalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh...

ops..ops..lagi sket (buka balik dgn bismillah tujuh..)..
utk kemesraan mama & papa lak..senang jer..whatever u like..I will try to `LIKE' TOOO...hehe
But..(ada but nyer yer..) if u like to add more..I willlll........will killl you....hahahahah

0 comments:

Post a Comment

Term of Use