August 27, 2009

Cari Baju Raya..

Perkara yang paling susah setiap kali raya menjelma adalah mencari baju raya yang sesuai untuk anak2 aku selain dari membahagikan hari antara rumah aku dan mertua..hehehe.
Pada tahun ini, aku bercadang nak prepare awal memandangkan aku dah tak larat sgt nak shopping sana sini..tapi sehingga kini semua blum complete lagi.
Yang menjadi masalah adalah baju akish..susah nak cari baju yg sesuai dgn bdn nya .
Banyak yg perlu aku consider ble memilih baju dia,antaranya.: badannya yg cepat dan mudah membesar ( currently kena guna umur 9-11 tahun nyer), kualiti kain yg serap peluh(sbb dia mudah rimas ble berpeluh) , tak suka baju yg cengkam leher..rimas kata dia, dah pandai memilih ikut citarasa dia, dan org nye yg lasak (kurang sikap keperempuanan)..
So ,aku dan suami dah pergi lebih kurang 3 pasaraya..Jusco,Mid-Valley,Mines tapi masih tak berhasil lagi.Antara pengaruh lain adalah..citarasa mak bapak nyer yg berbeza (nak beli baju anak pun ble gaduh..), pun tak jadi beli jugak. So we all plan, akan cari lagi untuk hujung minggu yg akan datang ini..hopefully, dapat le beli..dah penat dah..



Arghh!! Tension Baju Tak dapat!!!!


Danial plak lain citer nyer..the problem is badan tak ikut saiz umur..so, baju untuk 3 thn ada kalanya terlalu besar untuk dia.
Perangai danial yg membuat aku dan suami tension dan kekadang akish juga tension adalah, tak mau try baju, suka pilih baju budak2 girl, suka hilang dalam pasaraya sebb suka berangan jadi ultraman dan buat mcm2 possing ble nmpak cermin hingga tertinggal ..
Arghh!! penat,tension dan mcm2 lagi ..nnt terberanak plak aku dlm pasaraya kang lagi nyayeee..heheheh





I relex jer..Janji I dapat My favourite junk food- Pop Corn

0 comments:

Post a Comment

Term of Use