November 10, 2009

Balqis story again...

So, for post kali ni aku nak share talent anak sulung aku yg sihat lagi berat ni .Kali ni dia nak tunjuk talent dlm spelling.B4 this ,dia memang slalu ckp kat aku yg dia nak sgt join Ton-Tom Bak EJA tu..tapi aku ckp dia mesti pandai mengeja betul2 sblm masuk.Pernah satu hari aku test suruh membaca buku cerita,tapi dia jadi bahan herdik aku yg x sabar ni je..(so phm 2 je la apa maksudnye).Dan after a few week, aku asik dengar dia mengeja apa2 sahaja yg dilihat dirumah atau dimana2 sampai aku naik boring nak betulkan klu salah dan nak jawab betul ble btul..heheh
Rupa2 nya..itu merupakan kesungguhan dia untuk belajar mengeja, dan kini alhamdulillah..banyak yg dia dah boleh eja dengan betul termasuk penggunaan "ng"dan kami pun dah x boleh tipu ttg "info siaran T.V -611".
Masa 7hb ari tu ada program kenali ASTRO di PKNS.Aku pun ambil peluang ni utk bawa dia turut serta .So bila slot Tom-Tom Bak EJA,aku pun suruh dia masuk..biasala..mula2 dia mcm takut..aku apa lagi phcyco la dia.At last ,dia nak juga turut serta walaupun menjadi peserta terkecil sekali lagi..Apa2 pun aku bangga dgn semangatnya dan sikap mahu mencuba dirinya.Ini semua bagi aku adalah bagi menjadikan dirinya bersikap berdaya saing dan mahu mencuba..mudah-mudahan kelak dia teruskan bersikap sebegitu untuk menempuhi dunia yang semakin mencabar ini..wah..semangatnyer mama ni..
Ha..lagi satu sebelum aku tamatkan post ni..
Penat anak aku belajar mengeja selama ni..ada ke dia suruh eja nama papa (RAZAK)yg x glamour tu je..tak challenge langsung kata akish..bagaimanapun tahniah le sbb betul,klu tak siapa yg malu..papa jugak yg malu sbb papa duk paling depan dgn gahnye mengambil gambar..hahahah
So,layan pict. dan video yg dpt diupload kan ni walaupun susah payah mecari cara nak upload hingga menggunakan software trial..Layan..Zassstt

3 comments:

sCha zaNe~ said...

sape dak kecik baju merah y chomel tu??
ooo akish rupenye...

futbolmaster said...

giler r..kecik2 dah masuk youtube..am yg dah nak grade ni pun xpnah...

Zliena said...

Tu r abg Am..x ikut perkembangan teknologi..malu r...

Post a Comment

Term of Use